
Millî Eğitim Bakanlığı Yazılı ve Uygulamalı Sınavlar Yönergesi, Sınav Uygulama Esasları, Yazılı ve Uygulamalı Sınavlarla İlgili Esaslar, 5. Maddenin 1. Bendi ile;
“ğ) Türkçe, Türk dili ve edebiyatı ile yabancı dil derslerinin sınavları yazılı ve uygulamalı olmak üzere iki aşamada yapılır. Uygulamalı sınavların süresi ve hangi kazanımlara göre yapılacağı ders öğretmenlerince belirlenir. Ders öğretmeni tarafından dinleme ve konuşma becerilerini ölçen uygulama sınavları yapılır ve bu sınavlar ayrı ayrı puanlanır. Öğrencinin uygulamalı sınavlardan aldığı puanlar ile yazılı sınavdan aldığı puan birlikte değerlendirilerek sınav puanı oluşturulur.” ifadesinden hareketle Türkçe, Edebiyat ve Yabancı dil derslerine uygulama sınavları getirilmiştir.
Sendikamıza ulaşan bilgiler doğrultusunda, ilgili branşlarındaki görevli öğretmenlerin müfredata ek olarak konulan uygulama sınavlarını yetiştirmekte sorunlar yaşadığı bildirilmektedir. Bununla birlikte uygulama sınavlarının belirli bir tarihe sıkıştırılması, özellikle “dinleme sınavlarında” uygun sınıf ortamlarının yetersizliği ve belirlenen sınav tarihlerinde devamsızlık yapan öğrencilerin sınav uygulamalarında karşılaşılan zorluklar gibi nedenlerden dolayı, bu sınavların amacına ulaşmadığı görülmektedir. Mevcut müfredat yoğunluğuna ek olarak getirilen bu sınavların uygulanması ve değerlendirilmesinde ciddi sıkıntılar yaşanmaktadır.
Yukarıda belirtilen nedenlerden ötürü yönergede değişiklik yapılarak sınavların kaldırılıp ilgili kazanımların etkinlik biçiminde yıl boyunca yayılması ve ders içi performans notları olarak değerlendirmesi ve düzenlenmesi, konu ile ilgili yapılan çalışmaların yapılmasını Milli Eğitim Bakanlığından talep ettik.