
2024–2025 Eğitim-Öğretim yılı itibarıyla uygulamaya konulan yeni müfredat hakkında, sahada görev yapan Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin görüşlerine dayanarak hazırladığımız kapsamlı raporu Milli Eğitim Bakanlığı’na iletmiş, müfredatın gözden geçirilmesini talep etmiştik.
Talebimizde;• Öğrenciler arasındaki farklılıkların göz ardı edilmemesi,
• Öğrenme çıktılarının yaş grubu özelliklerine uygun hâle getirilmesi,
• Ders kitaplarında etkinlik yoğunluğunun azaltılması,
• Öğretmenlerin uygulamada karşılaştığı zorlukların dikkate alınması gerektiğini vurgulamıştık.
MEB'den gelen yanıtta;• Müfredatın “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” kapsamında bütüncül bir yapıda kurgulandığı,
• Önceki sınıflarda edinilen bilgilerin temel kabul edildiği,
• Öğrenci merkezli, beceri temelli yapının esas alındığı,
• Etkinliklerin içerik ve sayısının yeniden gözden geçirilebileceği
ifadelerine yer verildi.
Bakanlık ayrıca, öğretmenlerin görüşlerinin program geliştirme sürecinde önemli olduğunu ve bu önerilerin değerlendirileceğini belirtmiştir.
Eğitim Gücü-Sen olarak, öğretmenlerimizin sahadaki deneyimlerinin dikkate alınması için mücadelemizi sürdürecek, sürecin aktif takipçisi olmaya devam edeceğiz.
Sosyal Bilgiler dersine yönelik eksikliklerin giderilmesini içeren talebimize
buradan ulaşabilirsiniz.